Voorstelling 'Ik ben ik!'
inclusief lesbrief, nagesprek en optionele workshop
Groep 5 t/m 8 & Klas 1-2 VO
Wie ben ik? Waar hoor ik bij? Ben ik wel leuk genoeg? In de beeldende dansvoorstelling 'Ik ben ik!' worden vragen belicht die de (pre-)puberteit oproepen. Op grappige en herkenbare manier wordt er vorm gegeven aan het thema identiteit. De interactie tussen live tekeningen en dans maakt de voorstelling toegankelijk. De tekenaar werkt live on stage met een iPad. De tekeningen zijn van lijn tot tekening zichtbaar voor het publiek middels een projectie. De dans is energiek, krachtig, maar soms ook ingetogen en communiceert de gevoelens herkenbaar voor kinderen die zoeken naar hun identiteit. Voorafgaand worden de leerlingen voorbereid middels opdrachten uit een lesbrief. Direct na afloop van de voorstelling is er een nagesprek met de dansers. Daarnaast is er de mogelijkheid om een workshop te boeken. | Thema’s: Identiteit, (Pre) Pubertijd, Hedendaagse Dans, Beeldende Kunst, Interdisciplinair Doelstellingen*: Het bewustzijn van de eigen identiteit en die van anderen vergroten. Herkennen en erkennen van emoties, gevoelens en situaties uit het eigen leven en dat van leeftijdsgenoten. Actief: Middels opdrachten uit de lesbrief eigen gevoelens op een creatieve manier uiten. Doelstelling workshop: Ervaren van interdisciplinair werken, samenwerken, fysiek bewustzijn * aansluiting curriculum.nu: bouwsteen KC 7.1, KC 6.1, KC 2.1: Beleven van Kunst, Functies van Kunst, Artistieke expressie |
Concept/choreografie: Dansstorm Oost | Concept/ontwerp/tekeningen: Elmar Noteboom | Dans: Julia Dieckmann, Maarten van Grootel, Judith Naber, Kim Tuerlings en Marlies Weeting | Tekenaar: Marieke Meijer | Kostuum: Ilse Evers| Muziek: Freddi Lubitz, Lisa Kézér| Decor: Patrick Rouw | Dramaturgie: Margreet Luitwieler| Lichtontwerp: Johan Kézér